Pink Bobblehead Bunny
Blogger Tips and Tricks

Tuesday 31 March 2015

Hari Cinta Sedunia.....

Holla, ehh, wujud pulak hari macam nih? Well, takde pun sebenarnya, suka-suka hati aku jer.Terribly sorry.By the way, it is our right to decorate our own day! yeay! So, apa kaitan dengan cinta? Actually, sesaje nak share about my own experience about love..Note: sesiapa yg rasa sensitif pasal isu ni, sila click 'x' yea..Haha.




Dulu waktu darjah 1, aku dah start ada perasaan suka dekat kaum Adam.Isk..isk..Maybe sebab kuat berangan kot. =.='' Fitrah kan, perempuan tertarik kepada different gender? Tak dinafikan, but rasa mende tu berlaku terlalu awal.I thought that, that thing happen for a while. Tettt...Boleh pulak aku simpan perasaan sampai almost 10 years!! perghh.*Clap2* Aku buat keputusan tak nak confess perasaan aku tuh dekat hamba Allah tuh(Mr.A), takut kene reject! haha..Pendam je mampu.Reason why I love him? sebab dia buat perubahan TERBESAR dalam hidup aku, daripada seorang girl yg tak pakai tudung, tak kisah pasal agama kepada aku yg boleh lah baik sekarang nih. Memang, kita kene berubah sebab Allah. Allah yg bagi petunjuk untuk kita berubah, mula2 memang aku berubah sebab dia, but lama2 dah mula ikhlas nak berubah sebab Allah..Alhamdulillah ^_^

Apa rasanye bila pendam perasaan? Sakit. Memang akan rasa sakit sangat2. Macam2 perasaan ada waktu tuh, rindu, jealous. Hah, Jealous. Talking about that, ada seorang sahabat aku nih, minat dekat Mr.A yg aku suka tuh, tapi, dia pun tak tau aku suka Mr.A tuh. Beria dia tanya aku pasal Mr.A sebab ye lah satu sekolah dulu, aku pun layan jer. Satu hari dia tanye aku "Erm, agak2 kitorang ada jodoh tak? hihi" zupppp..sentap jap, then, aku jawab. "In Shaa Allah..." haha.Cover~


Memang teruk ar penangan dia, bila terjumpa je, terus ketar.Speechless, then menyorok tak nak bagi dia nampak aku. Tah pape jer. Yang mak aku pun suka kenakan aku.Ye lah, beliau dah berjaya membaca diari aku yg penuh dengan story pasal Mr.A. Haha, ayat my mum "tak sangka ank mak dah besar..." pastu beria dia gelak dekat aku. Aku punyalah blush waktu tuh 〒_〒. kejadian tersebut berlaku waktu form 2. Brrr~~ Then, perkara tersebut berterusan berlaku. Kadang2 aku menangis sebab rindu.-_-|| heh. Kadang2 aku elak dari bertembung dengan dia, sebab nnti aku akan rasa macam kene electric shock. Tak tentu arah..Teruk sungguh. Dushh! Tumbuk diri sendiri. Sampai satu masa, aku tekad nak lupakan dia.Penat mengharap pada perkara yg tak pasti.Hari2 sakitkan hari sendiri.So, aku buat perjanjian pada diri sendiri.Lupakan Mr,A! On my 18th birthday, aku dah tak de perasaan terhadap dia. Ok. Ingat senang? Cakap memang boleh..Tapi, nk buat perkara tu, susah. Aku struggle. Doa banyak2. Mengadu dekat Allah sampai nangis2, sebab aku tak nak ada perasaan dekat kaum adam yg bukan akn jadi jodoh aku nnti. Buang masa! Abdikan diri demi cinta manusia. At last, bukan kau dapat dia pun. Beria-ria kau nangis sebab rindukan dia. Ada dia kisah? Macam dia rindukan kau jugak waktu tuh..So, aku cuba dekatkan diri dengan Pencipta. Allah lebih sayang hambaNya. Walaupun aku tau, Mr.A tu lagi dekat dengan Allah. Baik, soleh. So, aku pun nak berubah jugak. ^_^





Dari form 1 sampai Form 3, aku sangat jaga ikhtilat aku. Boleh kira ar dengan jari berapa kali aku berconversation dengan the boys. Nak chat dengan mereka pun takut.Last two year, in form 4. It was a nightmare to me. It had changed myself. Kene gossip.Dush! Just bayangkan, angkara gossip tuh aku diganggu oleh ramai lelaki di sekeliling aku.╭∩╮  Benteng ikhtilat yang aku beria jaga tuh pon, dah start goyah.Aku tak nak salahkan hamba Allah yg wujudkan gossip ngan aku tuh.Tapi entahlah, form 4 aku masuk kelas first as result PMR aku excellent.Aku memang pendiam, tak banyak cakap. So, aku dapat rasakan tu adalah antara faktor kene gossip dengan budak paling pandai dalam batch and yet he's very naughty ya ampun. Sabar je lah. Agak susah nak belajar. Yup, even aku cuba ignore tapi still ganggu pemikiran aku. Alhamdulillah aku ada sahabat yg tolong kuatkan aku. Macam2 kene dengan mamat tuh. Gurau katanya. Okay fine. Tapi rasa macam diperbodohkan ar. Well, from that aku dah mula tak percaya lelaki.-.- Sebab bagi aku diorang penuh dengan kepura-puraan.Ceh, bagi bunga. Saying "I love you" tu semua dah jadi biasa. For me, yg memang tak pernah rasa dicintai pun, rasa lain.Of course! sebab FIRST TIME! and first time tu lah aku dapat perasaan yang palsu! Thanks a lot!! and, aku agak jadi tumpuan. Ingat aku suka? no...Aku jenis tak reti nk start conversation ngan any guys. But, once they start, I'll reply..Tu jenis aku..Err, tak suka. I thought, semua yg berlaku, I mean all the ridiculous gossip will stop by the end of form 4. But, no! He still the same. Memang tak boleh fokus. Aku tak pandai kawal perasaan aku. Mungkin sebab dah meningkat remaja. Memang down terus. Study tak fokus. Congrats dude! huh..But sokay ar, aku dah redha dgn segalanya. Nama pun ujian kan. Takpe, Allah ada lagi. Hanya Dia yg sayang and faham aku.  
When masuk kyf, the same thing happen. Aku lalui bende yg sama. Sebijik macam apa yg budak bijak tu buat for the past two years ago. Tapi kan, aku relax jer. Tak tersentuh lansung..Wow? mungkin sebab aku dah kene. So, pengalaman yg lalu lebih mematangkan aku. Alhamdulillah ^^.Tu lah namanya hikmah. Ada hikmah kenape Allah tetapkan semua perkara tu berlaku. At least aku lebih kuat nk hadap segala perkara yang berlaku dekat kyf. Sifat aku yg tak trust any men tuh jadi benteng aku supaya tak mudah jatuh cinta. Girls, men nowadays not easy to trust.It's hard to understand them. It's hard to know whether they really love you or just wanna have a love game. Who knows?..So, aku buat pendirian sendiri. Kalau betul someone tu really love, he'll bravely meet my dad and said, " I love your daughter, I want to marry her n I will take care of her.." Haha..Boleh jumpa this type? Just in your dream,dear! But, Alhamdulillah kalau betul2 wujud. Okey berangan lebih.. =.=



"Hikmah"


So,this is some advices to all. Nowadays, remaja sangat tergilakan cinta manusia. Sampai boleh abaikan pelajaran, family and the worse your bestfriend! Ada jugak yg rela putus hubungan dengan family, lari dari rumah sebab nk ikut kekasih. Hey, that is a stupid action! You said, you can't live without your lover..Ohh~~sweet =.=. So,what happen before you meet him/her? You still have your parents and family. Just move on! Dalam hidup nih, bukan semua benda kita boleh dapat. Kita memang hebat merranncang. But, perancangan Allah tu lebih baik..Like me, beria aku berharap selama 10 tahun, pendam perasaan. But, at last, I must forget him badly.Banyak lagi perkara yg kita kene buat dalam hidup nih. Bukan setakat duduk diam and termenung memikirkan hubungan dengan kekasih. Manusia mempunyai banyak tanggungjawab. Dah habis ke berbakti dengan family? So, kepada yg tengah angau in love tuh, tak suruh pun clash. But, just think wisely.Kalau betul hubungan tu akan dibawa ke alam perkahwinan, jaga lah dengan iman.Bukan nafsu.But, kalau rasa just to have fun, better break up! Waste your time! 



"Stop loving, just love yourself ,Family n Allah"



"A cute quotes for all"


"Dah kalau jodoh, tak kemana..."



"Remaja Islam in Syria, Palestine sibuk berjuang untuk selamatkan negara mereka daripada kafir laknatullah, dan juga mereka sendiri mempertahankan Islam. As for us here, sibuk bercinta yg tak tau mana arah tuju. Sampai lebam mata sebab nangis bila clash. So, who is better? Sampai bila remaja Islam in Malaysia nak maju? "




okay done! Hari cinta sedunia tamat ^^


No comments:

Post a Comment