Pink Bobblehead Bunny
Blogger Tips and Tricks

Thursday 12 March 2015

FAMILY TREE PART 2

Now, proceed to the next part..



"Harraz and his four wives" wuu


"first wife..Imah and their two daughters, Jelly and Hajar. "

"Harraz n Imah,  cerita cinta mereka bermula apabila.. Eceh,  jiwang kot ayat.. Tukar,  macam nih.. Ceritanya, diorang ar citer.. Masa mula2 masuk dulu,  diorang ada tanya Harraz about ciri2 wanita idaman dia,  pastu dia cakap,  dia suka perempuan yang pakai tudung labuh n bising2 sikit..dan semua ciri2 tersebut ada kat Imah,  jadi mereka pun di gossip kan.. Haha.. Pastu,  diorang suka gaduh2 manja dekat ws.. Harraz akan cakap macam nih "Imah busuk!" then Imah akan balas balik "kau ar busuk! " mereka saling membusuk-busukkan antara satu sama lain.. Haha.. Kelakar kot,  dalan ws tu penuh dgn conversation diorang jer.. Tak gaduh sehari tak sah.. "

Harraz,  agak tinggi n baik orangnyer.. Errrr.  Bagilah.. Dia kadang2 senyap dalam kelas,  tp kadang2 tu bising gak.. Yang pasti dia gaduh dengan Imah dalam ws jer.. Bila depan2 jarang.. Pastu dia selalu cakap dekat aku yg aku nih dalam ws jer bising,  dlm kelas senyap.. Dan dia jugak akan detected siapa yg tak bercakap dalam kelas lagi harituh,  camni "Hmm,  hari ni aku tak dengar lagi L cakap" ayat yg biasa di dengar.. 

Imah,  hmm.. MPP nih jangan main2 haha.. Imah pakai tudung labuh.. Comel je.. Sometimes,  we called her cik kiah.. Aku pun tak tau kenapa,  but sekarang Harraz akn panggil dia Limah.. Haha.. Dia juga sering dipersalahkan atas mengabaikan tanggungjawab sbg isteri atas alasan sibuk berpolitik.. Kah kah.. Serious propa... Imah ni suka main spam dlm grup ws.. Hang fon gue.. Huwaa... But sekarang tak dah.. Bila dye speaking English,  accent dia pekat.. Yg ayat "Can't you see that Sarah was caught by that freaking creature?! " tu line drama dia lah.. Haha.. Kitorang suka ajuk sebab style dia cakap tu lain.. Haha.. Alahai,  rindu pulak.. BTW,  i hope you'll be a good muslimah... Hiiii... Dah lar harituh tipu aku kata nak kahwin,  serious aku percaya.. Siap jealous lagi.. Haha..lawak betul Imah nih.. Dia pun peramah n penyayang org nya.. Ye lah,  tgk nama lah kan. .^_^ 

Jelly,  anak first mereka.. She is a kpop lover. Apa2 mesti kpop.. Tajuk presentation pun mesti ada kaitan pasal kpop.. Well,  aku pun minat kpop gak but not too obsessed.. Haha.. Aku baru je tau yg dia nih duduk dekat Bantura which is dekat je ngan rumah aku.. Haha.. Jelly seorang yg manja as aku selalu tengok dia asyik berkepit dengan Imah je.. Sweet.. Maklumlah dia kan anak Imah.. English dye pun tip top.. Dia jugak adalah script writer for our drama...totally awesome.. *daebak! *

Hajar,  or Hahahajar.... Haha,  suka tulis macam tuh dlm grup ws.. Hehe.. okay as you wished, satu,,dua,,tiga...HAJAR COMEL...HAJAR COMEL...HAJAR COMEL..HAJAR COMEL...okay dah...dia ckp dia comel..memang pun, awak memang comel...kita ngaku,,,okey,,hehe..dia nih anak last Imah n Harraz..nak sgt jadi yg termuda,,ambil lar...Budak keyel yg tak berapa sosial sangat...Hmm, good Hajar..She also master in drawing..harituh dia lukis potret boyfie dia iaitu Edward Cullen,,Twillight..bila dah obses dengan classic horror..effect drama katanya...haha..She's a cheerful girl, happy go lucky bak kata mereka..Kalau kitorang nk pergi mana2 dkt KL mesti refer dia..ye lahh..nama pun budak KL..Waktu drama haritu, dia lah witch the narrator,,muahaha <---style dia gelak...BTW, kita suka kawan ngan Hajar, sbb dia friendly, banyak cakap..pastu bile time ambik gambar mesti creepy jer...haha..oh..lagi satu, suka dengar Hajar speaking sbb your voices sound lovely...hihi (Mohon Hajar jgn kembang lebih...pffft) >.<




"Second wife, Mas and her twins"

"Cerita mereka, saya tak tau..hihi..mereka dikurniakan sepasang kembar tak seiras..haha..hmm, Athirah and Deanial."

Mas,or Masturina...comel jer...huwaa..lama tak dengar citer pasal dia..sejak habis course dia terus menyepi, Mas..Where are you sweetie?..huuu,,rindu,,Mas suka practise recorder dengan Hamdi..Dia baik, comel je suara, Orang nya pun lemah lembut n tak banyak cakap sangat dalam kelas. Sama dengan aku lar,,Pastu bila dalam ws bising gila..Haha yeay..geng..*gimme five* Kitorang suka share pendapat..hihi..

Tierah...jelly panggil tierah baby...Yus panggil STF! haha..aku panggil tierah jer..senang..dia orang first yamg layan aku lebih2 kat kelas, waktu mula2 masuk dulu..Aku tanya macam2 kat dia...haha..lepastu dah biasa2 jer..she loves to read..aku rasa ar..kalau dia present mesti bersemangat..haha..Pastu nanti mesti yus akan ejek,,,hehe..STF! STF! suka betul kacau tierah...siap buat fanclub dkt ws..katanya nak mengalahkan fanclub Aiman Haiqal..haha..Yus kata, sekarang tierah tengah sibuk buat konsert jelajah apa tah.. haha..sebab tu dia agak lama tak mnyelit dalam grup ws..boleh lah.. ada je modal nak kenekan orang..tapi, tierah cool je...layan je yus tuh...hihi

Deanial aka Bulu aka Furry...mula2 kan..aku ingat nama panggilan dia Budu...sabit...ye lar ingat dia orang kelantan ke apa ke...kah kah..rupanya Bulu..ohh..He wanted to become a lawyer...aku ingat sebab masa mula2 dulu, asyik cakap pasal law je..sama dengan mama dia, Mas..Tapi, aku tak nak panggil dia Bulu, so I call him, Deanial...walaupun kadang tuh mcm susah je nk type..tapi takpe...huhu...Imah cakap Deanial comel...pastu mesti dia bangga..dalam grup ws, dia suka berpantun..haha..ingat lagi waktu kitorang kat paradigm mall, beria dia cari patung kucing yg tgn lambai2 tuh..dah jumpa pastu dia beli letak dalam kelas..nama kucing tuh Diane..ehh ye ke? ntah lupa, at last buang gak, sbb dah tau hukum simpan mende tu tak elok..pengorbanan demi agama katanya..Hmm...good.. ^_^



"Third wife, Lia with her adopted son,Syafiq"

"Lia jadi wife Harraz sebab waktu main poison box, dia kene ckp I Love You kat a guy dalam kelas kitorang, then dia gi ckp kat Harraz, automatically, jadi wife Harraz yg ketiga,,haha...Syafiq tu anak terbuang..kesian..So, Lia yang baik hati adopt and jaga Syafiq.."

Lia or Nazlia...ni lah long lost friend, huhu,,rasa terkejut mula2 nampak dia..x percaya betapa keciknya dunia...Btw, memang excited bila dapat tau satu kelas dengan dia..ye lah, dulu pun kejap jer dapat kenal dengan Lia, satu dorm n satu kelas time Form 1..pastu dia pindah..bila satu kelas, so rapat lah..macam2 bende nak share..pergi jogging kat tasik..(tu first time and last time sebab Lia jarang nk keluar) haha.. Pastu pergi Sunway n KLCC...best kan, lia ni lembut n polite orangnya, sebab tu ramai peminat..dari dulu lagi..yang best, kalau ada orang minat dia,,Kadang2 tuh dia wat dunno jer..haha..Ingat lagi kisah waktu form 1 dulu, hihi,,tak nak ar citer kat sini..private n zip mulut,,,hehehe...Lia baik, n hope you'll marry a good guy too,,,weee,,,,

Syafiq, yang bising...selalu cari Lia.."Mana ibu L, mana ibu L" haha always like that..Nampak tak dia sayang sangat dkt ibu angkat dia,,,haha..well, dia ada gossip hot, wuuu...comel je bakal anak sedare aku tuh..Kelas sebelah..tak leh muka blushing habis..Haha,,sweet kot..waktu pergi jogging ngan Ira, Lia n Mira, kantoi diorang date kat tasik,,opss,,pecah rahsia,,beria lari tak nak kantoi,,lawak ar,,hehe..semoga berbahgia nnti, jangan lupa jemput kitorang yer.hmm mira dah cite macam2 pasal syafiq kat blog dia ..so jemput lah singgah ke sana..^_^....




"Cerita cinta mereka pun aku tak tau, tau2 Ira jadi wife keempat Harraz, bak kat orang bini muda..Haha..Dia di gelar Gold Digger, sebab boros berbelanja..kata mereka..haha..plus, Suka habiskan duit Harraz,,hihi..terok betul bini muda nih.. =.=' "


Ira, or Shahira...mula2 masuk macam familiar jer muka budak nih,,padan lah..satu kampung rupanya,,haha,,Dalam kelas dia duduk sebelah Lia n Lia duduk sebelah aku,,tempat aku bawah kipas,,n dekat dengan air-cond,,so, memang sejuk gila..Lia pun same,,so,,kitorang suka pegang tangan Ira, sebab tangan dia panas..then mesti dia akan jerit "Ya,,,stay away!" haha..ada aku kisah...lagi aku rentap tgn dia,,serious sejuk waktu tuh..huhu.mula2 tak rapat sgt pun dengan dia nih,,,ye lar,,saya budak baru, dia rapat ngn Lia jer, tp, lepas byk spend time together, terus jadi rapat..haha..Ohh, Fon kitorang sama, Oppo..sebijik kot, nasib baik jer Fon aku, ada sticker not music,,haha..kalau tak, tertukar,,,pergi jogging dengan dia, dah lar tinggal aku,,huhu,,penat nk kejar kau tau tak?! dah lar suka pijak kasut aku, pastu aku pijak balik kasut dia,,hehe..balas dendam,,Balik dari kelas mesti turun lunch dekat DM sama2 dengan Lia,,apa2 memang kitorang bertiga,,Ingat lagi date dua org dengan dia dkt Paradigm Mall, kitorang nampak Hajar n Leha nk gi Sunway, pastu pergi kelentong diorang ckp kitorang nak pergi KLCC haha..percaya budak dua org tuh..hihi..nakal kan?..N kami suka selfie dua org,,,Fon same...well, gambar cantik,,penuh memori fon,,kah kah..Cakap pasal nakal, kitorang suka ketuk pintu kelas org bila nk balik, ketuk pintu kuat2 pastu lari sama2,,hihi..rindu arr..Banyak kot bende yg aku buat dengan dia,,pergi KLCC, Sunway,Karaoke kat giant, hehe,,usha abang Bar...cehh,,tu pon kes mengada tiba2,,haha..alarr bukan selalu,, Ira ni tak suka haiwan yg berbulu, katanya geli..tapi, disebabkan aku,,dia terpaksa membelai dora si rabbit..haha,,nasib baik lah dora tu fluffy,,hihi Apepun, walaupun kau garang, ganas macam harimau, tapi kau tetap comel...hihi..bangga tak aku puji? Kejap je kenal terus rapat, maybe sebab otak kita sama,,Gila2..kau je tau perangai sebenar aku mcm mana,,Rahsia aku pun kau pegang ,,,haha,,Thanks Ira... 

Gambars...(suka hati tambah s)

 "Imah, Hajar, Jelly , Ira n Lia "


"Harraz, Deanial, Mas, Tirah, Syafiq"




"Oppss, tertinggal pulak kisah mereka, haha,,Jelly tak nak kahwin tapi nak anak..so, she adopted Mira n Izatul the twin.."

Mira..She is a blogger too..haha..yes..gang,,aku impress at first bile tau she's the only child in her family,,sure lonely gila kan..haha, sbb aku mcm boleh rasa,,hihi,,Mira sumbangkan suara jeritan dia for our drama, seriously creepy,,nice job dear..Well, dia dah taken..nak tau sape,,,baca blog miss mustache...hihi untungkan?...Btw, good luck for your future dear..kita share favourite yg sama,,Blogging,,Ingat lagi, mira beria sangat nak pergi rooftop..Idea rooftop tuh idea dia lah..tapi, tak kesampaian kan..huhu..nanti ye ,,kita pergi sama2, tengok bintang..err nampak ke bintang kat rooftop tuh? haha..ingat lagi..punya lah susah nk menyampaikan idea tuh dekat orang lain..hehe..semua tu kenangan.

Izatul aka miss world..Cik kiah yg bg gelaran tuh,,btw, sesuai ar ngan awak yg cantik tuh..wuuu..Kalau nak pergi practise drama mesti pergi ngan dia,,sebab, bilik kitorang berhadapan jer..apa2..panggil dia "Izzatul, nnti gi sama eh?" hihi..pastu nak balik from drama, kadang2 balik ngan dia..Ye ar, takut kot..dah la malam..herr..seram..Waktu hari last, merah jer mata dia,,Nangis..bese ar,, sape yg tak sedih bila nak berpisah...kan? Apa pun Izatul lemah lembut org nye...hehe..puji sikit..dan cantik..Good luck in ur life..





To be continued.........



No comments:

Post a Comment